Nowe przepisy Unii Europejskiej nakazują, by wszystkie nowe auta wyprodukowane po 1 listopada 2014 i przeznaczone do sprzedaży na terenie UE posiadały zintegrowany system TPMS. Regulują to szczególowo zapisy ECE-R 64.
TPMS - System monitorujący ciśnienie w oponach (Tire Pressure Monitoring System) to zintegrowany z autem komponent, ktory stale prowadzi pomiar. Na wyświetlaczu pojazdu kierowca otrzymuje informację i ostrzega kierowcę jeżeli wykryje spadek ciśnienia w jednym lub więcej kół.
-zwiększa bezpieczeństwo jazdy
-dzięki wymuszonej kontroli ciśnienienia wymiernie oszczedza paliwo
-oszczędza opony i pośrednio zapewnia ich dłuższy przebieg
-chroni środowisko
-poprawia osiągi i trakcję pojazdu
System bezpośredni otrzymuje dane z czujników umieszczonych na zaworze w każdym kole samochodu. Drogą radiowa przekazuje informacje do CPU o aktualnym ciśnieniu. Dodatkową zaletą jest możliwość uzyskania informacji o temperaturze panującej wewnątrz koła. System charakteryzuje się szybkim oddziaływaniem na zmieniające się warunki wewnątrz koła.
System pośredni nie potrzebuje dodatkowych elementów. Dane odbierane są z zainstalowanych czujników systemu ABS. Pomiar dokonywany jest na podstawie obrotów koła. Ich zmiana (wzrost) w stosunku do pozostałych informuje kierowcę o spadku ciśniena w kole. Zaletą jest wysoki poziom niezawodności i brak dodatkowych kosztów eksploatacji. Wadą natomist jest długi czas reakcji na zmieniające się warunki wewnątrz koła oraz brak odczytu temperatuy.
Każdy system zainstalowany w pojeżdzie jest skutecznym pomocnikiem kierowcy. Jego skutecznosć jednak jest powiązana z działaniami jakie podejmie kierowca po otrzymanie informacji zwrotniej z takiego systemu.
Obowiązkiem kierowcy po otrzymaniu komunikatów ostrzegawczych z systemu TPMS jest
-ograniczenie prędkości jazdy
-sprawdzenie wizualne stanu opon
-celem właściwej weryfikacji kierowca musi udać się do specjalistycznego serwisu obsługującego koła i pojazdy z TPMS
Ponadto każdy kierowaca powinien pamiętać o okresowym kontrolowaniu w serwisie komponentów systemu.
Wymiana koł wyposażonych w nowy system trwa trochę dłużej niż standardowa wymiana. Mechanik podczas wymiany dokonuje ponadto wzrokowej oceny czujnika oraz musi zachować szczególną ostrożność by wczasie innych prac nie uszkodzić delikatnego czujnika. Dodatkowo, okresowo należy dokonać diagnostyki systemu za pomocą specjalistycznych narzędzi i testerów.
Pominięcie tych czynności może skutkować dezaktywacją systemu co w konsekwencji doprowadzi do braku odczytów systemu lub odczytów nieprawdziwych.
Firma Anwim S,A. zapewnia profesjonalny serwis pojazdów wyposażonych w system TPMS w wariancie bezposrednim jak i bezpośrednim.
Przeszkoleni pracownicy wykonają niezbędne czynności serwisowe a ponadto zapewnią
-właściwy dobór nowych czujnków w miejsce uszkodzonych bądz zużytych
-poprawny ich montaż
-programowanie przy pomocy najbardziej zawansowanego urządzenia na rynku urzadzenia Ateq V56
-programowanie przez OBD II
-klonowanie czujników w wariancie koło letnie z TPMS = koło zimowe z TPMS
-test baterii czujnika
-test wskazań ciśnienia TPMS
Sprzedaż komponentów systemu TPMS
W ofercie serwisu posiadamy szeroki wachlarz czujników i zaworów do prawie wszystkich pojazdów ( pojazdy z UE, USA oraz azjatyckie).
-wybrane czujniki z oferty
Alcar, T-Pro, Huf, Aligator, Schrader, Cub, Autel, Mobilteron, Ez Sensor, Conti, Siemens oraz rozwiazania OEM.
Tpms warszawa
Tpms ordona 1a
Tpms Łodygowa 19
Tpms targówek
Tpms programowanie
Tpms czujniki
Tpms diagnostyka
Tpms sprawdzenie
Tpms klonowanie
Tpms Wola
Tpms wymiana
czujnik ciśnienia w oponach
czujnik ciśnienia Warszawa
czujniki ciśnienia
czujniki ciśnienia TPMS warszawa
programowanie czujników warszawa
programowanie tpms
Ateq warszawa
Częstotliwość 433 Mhz
Czujnik 433 Mhz
wymiana TPMS
wymiana czujników ciśnienia
Anwim TPMS
Wymiana kół z czujnikami Tpms Warszawa
Wymiana kół z Tpms
Wymiana opon z Tpms
czujniki Tpms